Friday, December 4, 2009

Хүний амьдрал

Хүн яаж амьдрах бэ? Гээд л их л бодлоо харин зөндөө бодсоны эцэст нэг сайхан санаа орж ирлээ. Сонин зүйл бодох юм. Хэрвээ үхчихвэл яах бол гэж. Яг одоо сууж байгаад үхчихвэл яах бол? Өө эцэг эх маань харуусна. Найз нөхөд, танил хүмүүс харамсана. Зарим нь шоолно. Тэр үхсэн байна. Тэр өнгөрсөн гээд л бөөн яриа болно. зарим нь бөөн ярианы сэдэв. Архи уудаг байсан бүтэхгүй гар. Зарим нь уг нь дажгүй шдэ. Хааяа л тэнэгтдэг болохоос гээд л ярьж гарна. Гэхдээ нэг их олон хоног үргэлжлэхгүй байх. Тэгээд мартагдана. Хааяа л нэг дурсагдаж хэн нэгэн дурсана. Тэр чааваас гээд л ярих байх даа. Өө техник хөгжсөн үед зураг хараад ангиараа ч юм уу? Хэн нэгэнтэй хамт авхуулсан зургийг хараад дурсана. Нэг иймэрхүү. Өө бас сайнаар бодое. Зуун жил дурсагдана. Хүмүүс надад хөшөө босгоно. Мянган жил дурсагдана. Гэрэлт бүр том хөшөө босгоно. Гэхдээ тэгэхгүй л дээ яг одоо үхчихвэл дурсах хүн цөөхөн дөө. Газар дээр ийм л байдалтай байна.
Үхсэний дараа яах бол оо? Ямар мэдрэмж төрдөг бол? Юу мэдрэгддэг бол? Би үхэж үзээгүй л дээ. Гэхдээ үхэж үзсэн хүн байвал бичиж тайлбарлаж өгмөөр юм. Миний бодлоор хоёр зам байна. Нэг бол үхээд юу ч мэдрэхгүй тэр чигээрээ байхгүй бүх юмны төгсгөл. Аа эсвэл тэр сүнс болох сүнс болоод л баллаад өгөх биз хүн айлгаад л. Би сүнс болвол их сахилгагүй сүнс болох байхаа. Тэгээд яах бол. Тамд очих эсвэл диваажин.
Диваажин харагдаа л тэнд сүнснүүд нисдэг. Миний сүнс нисэж явсан чинь эмэгтэй сүнс нисч байна. Хараад байсан чинь хөөрхөн ч юм шиг. Эрэгтэй юм чинь дурлаж л таараа. Бас миний сүнсэнд таалагдвал. Бид хоер уулзана. Болзоно. Үерхэнэ. Өө тэгээд би баллана шдэ. Тэгээд нөгөө амьдрал эхлэнэ дээ. Тэгээд л эрэгтэй , эмэгтэй юм чинь хүүхдийн сүнстэй болох хэрэг гарна. Харин хүүхдийн сүнсийг яаж олдог юм бол? Бид хоёрын хайран дундаас төрөх бол уу? Эсвэл өргөмөл хүүхэд шиг дэлхий дээр үхсэн хүүхдийн сүнс ирэх бол уу? Нүгэл байгаа даа. Ямарч байсан сүнс ирэх байх. За даа. Диваажинд тэгээд жаргаааа л жаргааа л байж байна гэж. Диваажин л юм чинь тэгээд байж байна. Харин тамд очсон бол яах бол.
Тамд ирчихсээн байж байна. Юу билээ хар дарсан зүүд үү? Би нүгэл хийгээгүй шдээ. Өө энэ хэн бэ? Танидаг сүнс. Зурагт мурагтаар гараад байдаг байсан хүний сүнс гээд л таниад л. Сүнс мэндэлдгүй байхаа. Өө тэгсэн нэг эвэртэй сүнс юм уу? Юу ч юм гарч ирээд намайг тамын тогоонд хийгээ л түлж гарлаа. Тамлагдаад л ,,,, үхдэггүй ее. Эсвэл үхлээ гэхэд яах ч юм. Сүнс үхээд хаачвал гэж. Өө зовж байна гэж жигтэйхэн. Нэг халуун тогоонд шаруулаад л. Нэг хүйтэн тогоонд хөлдөөд л. Эмээгийн хэлдгээр халуун хүйтэн тамд л тамлуулж байна. Би бодийшдээ. Ямар хүн зөв сайхан амьдраад диваажин яваад , ямар нь тамд байна. Яаж амьдрахаар тамд ирээд, яаж амьдрахаар диваажинд очоод байна. Гээд л ,,, харамсаад л диваажинд очдог байж. Адилхан л амьдарч байж юун сүртэй юм. Би тэгш эрхтэй нийгэмд амьдарч байсан энэ бурхан андуурчуу? Цайгаа ууж байхад нь би үхээд тамд ирчихэв үү? Гээд шаналж гарах байх даа? Тэгэхээр хүн үхээд яадаг бол сүнс байдаг бол уу байдгүй бол уу?

Хэрвээ сүнс байдаг бол ХЭЛ,ХИЛ,МАЛ гуравынхаа төлөө зүтгэдэг гар үхээд зүтгэх байх даа.
Би үхсэний дараа сүнс байдаг бол ингэнэ тэгнэ гэж сонгуульд өрсөлдөж байгаа биш худлаа ярихгүй байхаа. Магадгүй хүний амьдрал сонин ч юм шиг.

Зөв амьдрал гэж юуг хэлэх бол нэгэнт л хүн үхэх юм чинь яаж ч амьдарсан яадгийн. Бодлого бодоход үр дүн л чухал байдаг биз дээ. Зөв амьдралын их сонголт байна. Хүмүүсийн талаар өөрийн мэддэг зөв амьдралыг хэлэе.
Лам нар бол өөрсдөө хамгийн зөв амьдралтай бүх зүйлийг хянаж, бариж насаараа эмэгтэй хүнтэй хавьтахгүй гээд л... өөрийхөө болон бусад зүйл хүсэлээ хянаж хариуцлагатай ч юм шиг хязгаарлан бурхны заасан замаар урагшилна. Лениний заасан замаар урагшаа гэдэг шиг л.
Зарим нь баяжаад л нэр хүндтэй болоод л бүх зүйл элбэг хангалуун гээд л мөнгөтэй болоод л худалдаж аваад л дэлхий дээрх сайхан бүхнийг. ( гэхдээ баячууд үрдгүй өсгөөд л байдаг)
Онгоц, машин, банк хүнийг хүртэл худалдаж аваад л бас хүүхэн, секс гээд л ..... бас мөнгөөр мөнгө худалдаж аваад л ер нь маш их зүйл худалдаж авна гээд боддоо. Бараг дэлхийг л.
Өө тэгээ л цааш нь хүмүүс бөөн юм болж байна. Зарим нь хэрэгцээнийхээ төлөө амьдарч байхад,зарим нь хэрэгцээгээ хязгаарлаж түүнийхээ төлөө үхдэг. Зарим нь зорилготой, зарим нь зорилгогүй амьдарсаар байгаад үхдэг. Гэхдээ зорилготой амьдарсан ч үхдэг, зорилгүй амьдардаг ч үхдэг. Зорилготой амьдарсан ч урсгалаараа амьдарч байгаа, зорилгогүй амьдарсан ч урсгалаараа амьдардаг. Утгагүй амьдрал гэж юуг хэлээд байгаан, утгагүй амьдарсан ч үхдэг. Шал утгагүй юм. Царайлаг, нэр хүндтэй , ухаантай, цэвэрхэн, баян, эрх мэдэлтэй гээд л..... утгатай амьдрал гэж юуг хэлээд байгаан мэдэхгүй байна. Ийм юм яриж байхаар “сур сур бас дахин сур.” гээд л халзан толгойтой их багш хэлсэн. Лам багш ч юм шиг. “Далай лам архи бага ууж айраг их уу” гэсэн сургааль гое ч юм шиг. За тэгээд л их юм байна.

Эцэст нь нөгөө нийтлэлч Баабарын нөгөө <<ªëºí õ¿í ¿íäñýí õóóëü ãýõýýñýý ¿ìõ òàëõàíä èë¿¿ à÷ õîëáîãäîë ºãäºã þì. "Primum vivere, deinde philsophari" áóþó áàéãàëèéíõàà ãóðâàí õýðýãöýýã õàíãàæ áàéæ õ¿ì¿¿íëýãèéíõýý õýðýãöýý ð¿¿ îð (¯ã÷èëáýë "Ýõëýýä àìüäàð, äàðàà íü ôèëîñîôèä!) ãýñýí ¿ã 2 000 ãàðàí æèëèéí ºìíº ãàðñàí бà ýíý ¿ãèéã òîíãîðóóëæ îéëãîõûã "øèçîôðåíè" õýìýýíý ãýæ ýíý çóóíä øèíæëýõ óõààíû àðãààð íîòëîæýý. ªºðººð õýëáýë ìèíèé ýíý "ñóðãààëèéã" õýò ¿ã÷ëýí òóñãàæ, ÿñ ìºðäºí áóñàä ç¿éëýý õàÿõ àâààñ øèçîôðåíèê áîë÷èõîíî ø¿¿ ãýæ àíõààðóóëæ áàéíà!>> хэлсэн үг нь их сонин юм аа. Ер нь тэгэхээр би ШИЗОФРЕНИК болж байгаа гэдэг нь тодорхой юм. Тэгэхээр би сэтгэлзүйн өвчтэй хүн. Гэхдээ намайг эмчлэх газар олдохгүй байх. Яагаад гэвэл би зүгээр юм шиг. Миний бодлоор заавал зөв амьдрах гэж заавал дээрх 3н хэрэгцээгээ хангаад дараа нь бодоод л байж байх естой гэж үү. Гэхдээ надад аймар юм аа. Гэхдээ эцэстээ л үхнэ л дээ. Өө тэр хэрэгцээтэй хэрэгцээгүй үхнэ шдээ. Хэ хэ . за тэр яах вэ? Би шизофреник болсон гэдгээ мэдлээ. Хүнийг амархан мэдэх юм аа. Гэхдээ нэг зүйл хэлэхэд надад хамаагүй ээ шизофреник болсон ч би амьдраад л жаргалтай Аристотелийн хэлснээр бол болоо. Амьдралыг үзэх үзэл ээ гэж. Яагаад зарим нь ШИЗОФРЕНИК тэй болох ямар хамаатай юм бэ. Би Баабарын хэлсний дагуу ШИЗОФРЕНИК ийн шинж тэмдэг илэрч л байгаа болохоос биш би ШИЗОФРЕНКТЭЙ биш юм. Байна. Эцэстээ үхэх л юм чинь. Маргааш ч үхчих юм билүү.

Тэгэхээр би өнөөдөр л аз жаргалтай байх хэрэгтэй байхаа. За тэр яахав. Би хамаагүй. Хэнд ч хамаагүй. За тэр яахав. За за эцэст нь хэлэхэд надад хамаагүй. Би монголчилбол галзуу. Оноштой. Гэхдээ бүгд урсдаг. Урсгалаараа амьдардаг. Бүгд л багшаас айдаг. Юунаас адилхан хүн шдээ. Муу авахаас. Харин өөрөө айдаг. Би айдгүй гэхдээ айдаг. Цэнзүртэй байх хэрэгтэй. Би галзуу хүн. Дүгнэлт ч байна. Харин нөгөө сүнсний асуудал ......?????????????????????????????????????????????

No comments:

Post a Comment