Friday, December 4, 2009

mind about of Utaanbaatar

Óòààíáààòàðûí òóõàé áîäîë
Ñàÿõàí øäý. Ãýðë¿¿ãýý õè÷ýýë òàðààä àëõàæ ÿâëàà. Àâòîáóñàíä ñóóëàà. Ãàõàéí õàíèàä äýëãýðýýä Ẻí àñóóäàë. Ãàäóóð ÿâàõäàà õ¿ðòýë ò¿ãø¿¿ðòýé. Õ¿ì¿¿ñ Ẻí àæèë òºðºëòýé ìºðò뺺 ãàäóóð Ẻí ìàñê, òýãýýä áàñ í¿äí¿¿ä òýãýýä áàñ Ẻí àñóóäàë. Õ¿ì¿¿ñòýé çºðºõ人, ÿðèõäàà, ñóóõäàà á¿ð àâòîáóñàíä ñóóõäàà õ¿ðòýë ò¿ãø¿¿ðòýé. Õýíä ÷ èòãýõã¿é ç¿ðõ ñýòãýëäýý õ¿éòýí . àâòîáóñíààñ áóóëàà. Õàðàãäàõ ÷ ç¿éëã¿é óòàà , õàíèàä òýãýýä óòàà. Èíãýýä áîäîõîîð àéìàð þì. Áè á¿ð ò¿ãø¿¿ðýýñ áîëîîä õàíèàä õ¿ðñýí ÷ þì øèã. Õàíèàä õ¿ðýýä ¿õýõ ãýæ ÷ áàéãàà þì øèã. Õ¿ðýýä ýäãýñýí ÷ þì øèã ç¿¿äýíäýý áè íýã ë õàð äàðààä áàéãàà þì óó äàà. ͺ㺺 õàíèàä. Õ¿í ¿õëýý ë ãýíý. Ìýäýýãýýð õ¿í óòààíààñ áîëæ íºëºº íü èõñýæ áàéíà. Ýíý óòàà ãýýä ë áè ãýíýò ìàíàí äóíä áàéãààì øèã. Òººðººä ÷ áàéãàà þì øèã, ç¿¿ä ÷ þì øèã, ýñâýë áè ñýòãýëç¿éí ÿìàð íýãýí ãàæèãòàé ÷ áîëñîí þì øèã. ººðèé㺺 ìýäýõýý ÷ áàéæ ýõëýõ øèã. Өºðòºº ýðãýëçýõ øèã. Óòàà. Õàíèàä. Ñýòãýëç¿éí äàðàìò. Õàéð. Ìàñê. Òýãýýä áàñ õàíèàä. Гэртээ унтахдаа , гадуур явахдаа хорт утааны баг зүүгээд гадуур явах хэрэг гарах юм даа. Үнэхээр зүрх сэтгэлд байдаг л зүйл юм уу даа хэ хэ. Хэн нэгэн зүүдэндээ угаартаж үхэж хар дарах нь холгүй. Яагаад энэ утааг багасгаж болдгүй юм бол дахиад л утаа, дахиад л ханиад дахиад л үхэл . хэн нэгэн энэ тухай хариуцлага үүрдгүй юм бол уу утаа гэдэг хүний биед тамхи . Ер нь тамхи татаж л хааяа утаанаас арай дээр юмаар амьсгалах юм байна шүү дээ тэгэхээр хүмүүс яах гэж тамхи татдаг болж байна. Эрүүл мэндээ бодсондоо ч юмуу хэн нэгэн энэ тухай уншаад санал нийлэхгүй л байх гэхдээ л энэ миний л бодол . Энэ их утаан дунд амьдрахаар юуны чинь сайхан амьдрал. Азийн цагаан дагина гэж утаан дунд саарал харагдаг болхоор л тэгж нэрлэсэн юм гэж зарим нь сайрхадаг. Энэ утаа гэдэг зүйлийг чинь арилгаж болох уу үгүй юу гэдэг асуудал гарч ирч байна л даа. Хэрвээ энийг арилгахын тулд хүнд хортой юм чинь утаа гаргадаг зүйлээс татвар өндөр авч уушигний өвчтэй хүмүүсийн эмчилгээнйи мөнгөний тодорхой хувийг төлүүлмээр юм шиг. Хэн нэгэн утаанаас болоод өвдвөл утаа гаргаад байгаа хүнээс үү эсвэл багасгах арга хэмжээг авч чадахгүй байгаа хүнээс авах уу. Би үнэхээр энэ тал дээр хатуу байр суурьтай байна гэж хэн нэгэн хүн хэлэх бол уу? Үгүй л байх хэн ч шүүхдэхгүй байхөө. Уушги өвдвөол хэн шүүхдэх бол уг нь шүүхдмээр л юм шиг санагдахийн сонин л юм. Утааг багасгах талаар хэн нэгэнд санал шүүмж байдаг бол уу би ойлгодгүй мөө. Гэхдээ яг хаанаас гараад байна. Машинаас уу гэр хорооллоос уу ? за яахав машинаас татвар авдаг юм байгаа биз гэр хорооллоос бол чадахгүй тэгэхээр ... ямар нэгэн шийдэл байна уу? Байхгүй л биз дээ. Энэ талаар санаа оноо байвал боджоогоод хэлнээ. Хараа л идсэн утаан дунд зогслоо. Хайрт минь явжийна. Машинтай. Хэнтэй. Мэдэхгүй. Гэхдээ би түүнд хайртай. Тэр надад дургүй. Яагаад гэвэл би таалагдадгүй. Би боддог таалагдсан ч надад мөнгө байхгүй би мөнгөгүй. Би ядуу. Би тэнэг. Би өөрийхөөрөө. Хүнд таалагдах гэдгүй. Яагаад. Би өөрөө би. Тэнэг л хүний бодол. За тэр яах уу нөгөө утаа хайрыг минь хордуулна. Бас намайг. Хараал идсэн утаа миний амьдралд орж ирсээр л. Намайг хордуулсаар л...

No comments:

Post a Comment